Ücretsiz E Ticaret Analizi

Öncelikle dijital pazarlama nedir ? Nasıl uygulanı ? sorularının cevabı ile başlamak daha doğru olacaktır.

Dijital Pazarlama Nedir ?

Dijital pazarlama, yakın bir zamanda hayatımıza giren ve klasik pazarlamanın üstünde bir önem teşkil etmeye başlayan, kimimiz için yeni, kimimiz için ise eski. bir terim oldu. Pekidijital pazarlama dediğimizde hangi mecralar bu pazarlama yönteminin içerisine girmekte,

gibi bir çok uygulama alanı bulunmaktadır.

Antalya Dijital Pazarlama Ajansı

Dijital Pazarlama Neden Önemli ?

Dijital pazarlama belirli bir strateji üzerinden yol alınan bir pazarlama tekniğidir. Öncelikle işletmenin hedefine uygun bir kitle belirlenir ve bu kitlenin üzerinde çalışılma yapılmaya başlar. Kitle daraltılarak pazarlamanın amacı doğrultusunda en verimli sonucun elde edilebilmesini sağlayacak olan filtrelenmiş kesim elde edilene kadar da devam edilir. Ardından bu kitlenin üzerinde pazarlama çalışmaları yapılır.

Böylelikle dijital pazarlama yapılırken kullanılan bütçe minimum kayıp ve boşa harcama ile sonuçlanır. Şöyle bir senaryo üzerinden gidelim. Yaşadığınız şehirde en uygun fiyatlı oto lastik satışı yapan bir işletmesiniz. Bunu duyurmak ve satışlarınızı arttırmak amacı ile bir reklam kampanyası hazırlayıp sokakları otobüs duraklarını reklamlar ile donatıp, el broşürleri dağıtıyorsunuz. Şimdilik her şey yolunda, peki reklamınızı kimler gördü ? Arabası olan, arabasını düzenli bakımını yaptıran, lastik fiyatlarını son 10 gün içerisinde araştırmaya başlamış yada araç. muayenesi için yakın zamanda randevu almış kişiler mi ? Yoksa o ilan panosunun önünden geçen her hangi birisi mi ?

Dijital Pazarlama

Stratejinizin Doğru Olduğunu Nasıl Anlarsınız ?

Bir dijital pazarlama stratejisinin planlanarak uygulanmaya alınması ardından sonuçların ve geri dönüşlerin hissedilebilir bir şekilde gelmesi ortalama 3 ay sürmektedir. İlk üç aylık bir dönem içerisinde, pazarlamanın kesintisiz ve kararlılık ile uygulanması başarının süresini belirleyen en önemli şeylerden birisidir.

Temel Performans Temelleri

Dijital pazarlamanın temel performans göstergeleri (KPI), pazarlama kampanyası performansını ölçmek için kullanılır. Dijital pazarlamacılar sonuçları izlemek için bir dizi temel performans göstergesi kullanabilir. Stratejiniz üzerinde çalışırken hangi özel dijital pazarlama temel performans göstergelerinin kullanılacağını belirlemek hedeflerin ve amaçlarını belirlenmesini ve aşağıdaki veriler dahil olmak üzere kampanya performansını ölçmeyi kolaylaştırır: 

  • Ziyaretçilerin web sitesine geri dönmesi. Ziyaretçilerin daha fazla içerik kullanmak veya belirli bir eylemi gerçekleştirmek için web sitenize/giriş sayfanıza geri dönmesi etkileşim kurulduğunu gösterir.
  • İlk ziyaret. İnsanların web sitenizi nasıl bulduklarını ve bulduklarında nasıl etkileşime girdiklerini anlayın.
  • Web trafiği kaynakları. İnsanların web sitenizi/giriş sayfanızı nasıl bulduklarını gösterir.
  • Toplam ziyaret sayısı. Sitenizin her bir ziyaretçisinin gezinme oturumlarının sayısı.
  • Toplam benzersiz ziyaret sayısı. Web sitenizi/giriş sayfanızı ziyaret eden kişi sayısı.
  • Tıklama oranı (CTR). Bir CTA veya bağlantıya tıklayan kişilerin yüzdesi.
  • Sayfada geçirilen ortalama süre. Tüm kullanıcıların tek sayfada harcadığı ortalama süre.
  • Pazarlama ROI’si (yatırım getirisi). Bir pazarlama kampanyasının, çalışma maliyetine kıyasla ne kadar gelir getirdiği.